سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرکس دانشی را از کسی پنهان بدارد یا برآن به عنوان پاداش مزد گیرد، هرگز آن دانش به وی سودی نرساند . [امام سجّاد علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 16

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، انتقال وجه از یک بانک به بانک دیگر که به طور سنتی با استفاده از چک های رمزدار بانکی یا ایران چک یا حمل فیزیکی اسکناس صورت می گیرد ،از اردیبهشت ماه سال جاری بصورت الکترونیکی نیز امکان پذیر شد .
پیاده سازی کامل سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این امکان را فراهم کرد .با استفاده از این خدمت بانکی ، مشتری با مراجعه به شعبه بانک خود فرم تقاضای انتقال وجه از طریق ساتنا را با ذکر نام بانک گیرنده ، شماره حساب و نام دریافت کننده وجه تکمیل نموده و بانک نیز پس از برداشت مبلغ از حساب مشتری ، دستور پرداخت به ساتنا صادر می نماید.
براساس دستور پرداخت صادره ، وجه به صورت الکترونیکی به بانک گیرنده وجه منتقل می شود . بانک گیرنده وجه نیز مبلغ موردنظر را به حساب ذینفع واریز می نماید.
به این ترتیب مشتری با یک بار مراجعه به شعبه بانک خود می تواند از این خدمت استفاده کند و برخلاف روش سنتی دیگر نیاز به مراجعه به بانک گیرنده وجه نیست.
در ابتدا مبالغ بیش از پانصد میلیون ریال از این طریق از یک بانک به بانک دیگر قابل انتقال بودند.   لیکن به منظور فراگیر نمودن آن ، از تاریخ 1/7/1387 به صورت آزمایشی تمامی شهروندان می توانند برای انتقال تمامی مبالغ اعم از خرد وکلان و بدون هیچ گونه کارمزدی از این خدمت استفاده نمایند. این سامانه از تاریخ اول مهر ماه  به طور آزمایشی توسط بانک ها مورد بهره برداری قرار می گیرد و در فاصلة 20 روز بانک ها نسبت به ایجاد آمادگی ، تنظیم نرم افزارها ، آموزش کارکنان و ارائه توضیحات و تبلیغات لازم به مردم اقدام نمایند و از 21/7/1387 این خدمات به صورت کامل در بانک ها ارائه شود.
هم اکنون با استفاده از این خدمت ، بانک ها می توانند هر مبلغی را به هر حسابی در هر بانک دیگری به صورت الکترونیکی منتقل نمایند و دیگر این خدمت منحصر به حساب های موجود در یک بانک نیست. بنابراین یک شخص با داشتن صرفا یک حساب بانکی قادر است هرگونه پرداخت یا دریافت در بانک های کشور را انجام دهد و دیگر نیاز به افتتاح حساب های متعدد در بانک های مختلف وجود ندارد. این امر کمک شایانی به بانک ها در زمینة کاهش تعداد حساب های غیرفعال خواهد کرد.

سامانه تسویه ناخالص آنی
ضمنا از 15 مهر ماه هم  سقف انتقال وجه از طریق کارتهای بانکی توسط  خودپرداز به سی میلیون در روز و از داخل شعب به صد و پنجاه میلیون افزایش خواهد یافت.


 نوشته شده توسط کارمند بانک صادرات در پنج شنبه 87/7/11 و ساعت 1:41 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 0
مجموع بازدیدها: 22549
جستجو در صفحه

خبر نامه